Martin Cvetanov Geschrieben November 26, 2015 Melden Share Geschrieben November 26, 2015 Hallo, ich bin neu im Forum, aber ich bin mit der Theorie vertraut, ich bin nicht sehr gut mit der Sprache, aber ich hoffe, Sie verstehen.Begann eine kurze Fahrt Aprilia SX 50 2007 Jahre mit Zylinderkit Airsal 72cc Sport, eine Sportabgasanlage und 19 mm Vergaser.Meine Frage ist, wenn Sie die Zündung zu installieren zum Beispiel durch: MVT Zündung Integral 2; Italkit Analog Interniert Rotor Zündung Selettra; werde ich brauchen, um den Aktienwelle verstärkt ersetzen? ....Starten oder CDI was ich empfehlen würde, ein bisschen mehr Drehmoment und ein wenig mehr Höchstgeschwindigkeit haben?Viele Grüße! Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Silver Shadow Geschrieben November 27, 2015 Melden Share Geschrieben November 27, 2015 If you want, we can speak English. Which exhaust are you using? The need of a reinforced crankshaft depends on your driving style. If you use a long gearing (e.g. 14/53) and dont drive too much at high rpm you can use your original crankshaft.Altough I would recommend using a reinforced crankshaft, because then you dont have to give attention on your driving style and you will be aviable to use stronger components for more power.A racing iginition will reduce the oscillating weight, so the engine will rev up quicker. The engine will run better, but its still limited by the other components, especially by the cylinder and exhaust. My advice is to use a reinforced crankshaft with a longer stroke and a matching cylinder. For Example a Airsal 88 with 45mm stroke. Or you go with a 80 Airsal Sport and keep your original crankshaft. This will give you more torque and also a litte higher topspeed. Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Martin Cvetanov Geschrieben November 27, 2015 Autor Melden Share Geschrieben November 27, 2015 Yes, thanks for the reply!Driving is a higher level hahaLook at Airsal 80cc Alu Racing, but it says that should reinforced shaft in comparison with the version "sport"with 14/53 Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Silver Shadow Geschrieben November 27, 2015 Melden Share Geschrieben November 27, 2015 The Airsal 80 Racing is not good for the original crankshaft, the "sport" version can be used with it. But -as I said- you have to keep attention to your driving style.So, if you want more power, go with a reinforced crankshaft. The Barikit Competition or Kundo KRD is very good. Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Martin Cvetanov Geschrieben November 27, 2015 Autor Melden Share Geschrieben November 27, 2015 What do you think of this shaft of this low price?http://www.maxiscoot.com/vilebrequin-renforce-toxik-derbi-euro3-d50b0-txw130002.html Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Silver Shadow Geschrieben November 28, 2015 Melden Share Geschrieben November 28, 2015 Forget such cheap crankshafts, its better to keep your original one.This is the cheapest one at Maxiscoot, which is recommendable. http://www.maxiscoot.com/vilebrequin-mvt-carrera-derbi-euro3-d50b0-mvt-vi13.html Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Martin Cvetanov Geschrieben November 28, 2015 Autor Melden Share Geschrieben November 28, 2015 Doppler are quality shafts, but why such a price?http://www.scootfast.net/store/moto/pieces-moteur/bas-moteur/vilebrequin-derbi-euro-3/vilo-doppler-origine-derbi-euro-3.html Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Silver Shadow Geschrieben November 28, 2015 Melden Share Geschrieben November 28, 2015 Because its quality is just standard --> "origine". This is not a reinforced crankshaft The Doppler ER1 is reinforced, but I would take the MVT crank which I linked above. Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Martin Cvetanov Geschrieben November 29, 2015 Autor Melden Share Geschrieben November 29, 2015 Thank you for the information!If you know something useful, you can share! Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Martin Cvetanov Geschrieben December 1, 2015 Autor Melden Share Geschrieben December 1, 2015 Hi!Do I need to make changes in the crankcase for Airsal 80cc Racing? Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
NukeOfTheSummer Geschrieben December 1, 2015 Melden Share Geschrieben December 1, 2015 No Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Martin Cvetanov Geschrieben December 4, 2015 Autor Melden Share Geschrieben December 4, 2015 Look what I found at "affordable" price ....Product Line: RacingSuggested Retail Price: € 120.00Our Price: € 89.00What would you say?http://www.maxiscoot.com/vilebrequin-renforce-hq-toxik-derbi-euro3-d50b0-txw130012.html Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Martin Cvetanov Geschrieben December 9, 2015 Autor Melden Share Geschrieben December 9, 2015 What is the difference between Airsal Sport 80cc and Airsal Racing 80cc, besides segments. And for what reason must shaft for one for others no? Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Silver Shadow Geschrieben December 10, 2015 Melden Share Geschrieben December 10, 2015 I dont know the brand "toxik". So I cant say anything about it, sorry. But -as I said- I would not not save money at the crankshaft.The Airsal 80 Sport has lower timings, so it cant reach such high RPM Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Martin Cvetanov Geschrieben December 13, 2015 Autor Melden Share Geschrieben December 13, 2015 Thank you!What do you think of exhaust CHR conti racing? Better you than Metrakit Thower?http://www.nonolesgaz.net/mecaboite-echappements/1827-echappement-conti-chr-v7passage-haut-derbi-senda-drd.html Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Silver Shadow Geschrieben December 13, 2015 Melden Share Geschrieben December 13, 2015 The Conti exhaust is just a Gianelli exhaust, which has been labeled for Conti. If you are searching for something powerful for every day use, take the SCR HM (cross) or the Voca Warrior.MVT is also planning a lower exhaust for 80ccm sport cylinders. Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Martin Cvetanov Geschrieben December 13, 2015 Autor Melden Share Geschrieben December 13, 2015 The Conti exhaust is just a Gianelli exhaust, which has been labeled for Conti. If you are searching for something powerful for every day use, take the SCR HM (cross) or the Voca Warrior.MVT is also planning a lower exhaust for 80ccm sport cylinders.Yep, but overall Giannelli what are their productions? Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Silver Shadow Geschrieben December 14, 2015 Melden Share Geschrieben December 14, 2015 The Gianelli exhaust is a good choice if you are searching for a exhaust which delivers power over the complete speed range. A good chioce combined with a 70 or 80 sport cylinder like the Airsal. The SCR HM and Voca Warrior are more aggressive. Both turn higher, but they deliver less power at low RPM. Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Martin Cvetanov Geschrieben December 15, 2015 Autor Melden Share Geschrieben December 15, 2015 How much more power there is 80cc Airsal from 72cc Airsal? Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Silver Shadow Geschrieben December 18, 2015 Melden Share Geschrieben December 18, 2015 You will get a lot more torque, on a setup like yours the power difference will be around 10-15%. Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Martin Cvetanov Geschrieben December 19, 2015 Autor Melden Share Geschrieben December 19, 2015 After all, who muffler to put Metrakit Thrower or CHR Conti v7.Who is better? Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Martin Cvetanov Geschrieben January 8, 2016 Autor Melden Share Geschrieben January 8, 2016 Hi.Rear shock absorber from derbi senda 1999, will become does Derbi Senda 2007? Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Silver Shadow Geschrieben January 8, 2016 Melden Share Geschrieben January 8, 2016 I would go with the conti CHR The shock absorber from a 1999 model has not the same length. If you dont care about that, you can use it. 1 Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Martin Cvetanov Geschrieben January 15, 2016 Autor Melden Share Geschrieben January 15, 2016 Thanks..Between reinforced connecting rod and original connecting rod what is different? Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Martin Cvetanov Geschrieben January 15, 2016 Autor Melden Share Geschrieben January 15, 2016 I would go with the conti CHR The shock absorber from a 1999 model has not the same length. If you dont care about that, you can use it.Thanks..Between reinforced connecting rod and original connecting rod what is different? Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
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